6.05.2020

Jak wyprostować włosy bez prostownicy. Da się wogóle?





Hej!

Moje włosy są raczej lekko falowane, baby hair przy twarzy zawsze się niefortunnie kręcą, a po myciu i wysuszeniu ( bez użycia suszarki ) trochę się puszą. Od kilku lat praktycznie codziennie prostuje włosy prostownicą, nigdy nie wyjdę z domu jak ich nie wyprostuje. Chcąc nie chcąc włosy niszczą się, a co mam zrobić jeśli pragnę prostych, ale zdrowych włosów? I tu na ratunek przyszło mi olejowanie włosów. Ameryki nie odkryłam, mimo to nie wiedziałam, że to wykonywane w miarę regularnie i to w domu potrafi okiełznać moje włosy. Emolient ( olej )  zabezpiecza, wygładza i zmiękcza nasze włosy. Nie wnika w strukturę włosa, a tworzy na nim film.

Moje włosy przed olejowaniem




Moje włosy po olejowaniu





W obu przypadkach nie używałam ani suszarki, ani prostownicy. Jak widać włosy są w o wiele lepszej kondycji, a przede wszystkim są znacznie mniej spuszone no i naprawdę prawie proste. 
Okej, więc jak już wiemy że można mieć proste włosy bez prostownicy, to teraz jak to dokładnie robić? Co używać ? Jak często ?
Zacznijmy od tego, aby wiedzieć jakiej porowatości są nasze włosy. Na interncie jest wiele fajnych quizów, dotyczących porowatości, wklejam kilka z nich poniżej:
https://wwwlosy.pl/test-porowatosci-wlosow/
https://sklepanwen.pl/strona/porowatosc
Następnie, warto się dowiedzieć jaki olej do jakiej porowatości włosa jest najlepszy oraz jak prawidłowo go nakładać i zmywać. Tu odsyłam do najlepszej i nie zastąpionej włosomaniaczki:
https://wwwlosy.pl/olejowanie-wlosow-dla-poczatkujacych/
Osobiście olejuje na podkład nawilżający. Uważam, że to najszybszy, a zarazem najlepszy sposób, ale ile ludzi tyle opinii. Olejuje średnio raz na półtorej tygodnia, moim włosom to odpowiada, a efekt prostych włosów utrzymuje się coraz dłużej!! Poniżej przedstawiłam wam kilka według mnie podstawowych kroków/wskazówek, aby dojść do takiego efektu!!

PODSTAWOWE KROKI W OLEJOWANIU ( jeden cel -> mniej puszące , bardzie proste )
1. Olej należy nałożyć dokładnie, na całą długość włosa, nie zapominając o baby hair :)
2. Najpierw olejowanie, potem mycie włosów!
3. Im dłuższe olejowanie, tym lepszy i bardziej spektakularny efekt (najlepiej na noc).


Jeśli chodzi o mnie -> mam średnioporowate włosy, używam oleju z pestek awokado, jako mgiełki używam mgiełki beBeauty ( znajdziecie ją w biedronce, cena fenomenalna a nie ma w składzie alkoholu!! ), spłkuje odżywką Herbal Essences .

Dajcie znać czy już kiedyś olejowaliście włosy :) 


Tu mnie znajdziesz



2 komentarze:

  1. Z racji, że moje włosy bardzo kręcone na pewno takiego efektu nie uzyskam, ale zakłębię się w temat, bo aktualnie prostuje je po każmy myciu. Poczałkowo musiałam je prostować codziennie, ale zmiana prostownicy pozwoliła na wydłużenie efektu.
    Pozdrawiam, MAda

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kręconych nie mam jednak tak samo ja ty po każdym myciu było prostowane do idealnych prościaków! dziwie się ze moje włosy jeszcze żyją , ale czas na zmiany <3

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło z twojej strony że zostawiasz komentarz ja postaram się zrobić to samo :)

Copyright © doblazness , Blogger